Prečo som založil tento blog?

Ak by som sa mal opísať vo vzťahu k produktivite, som takzvaný „productivity junkie“. Už dlhé roky sa vyžívam v tom, že skúšam rôzne organizačné systémy a metódy, prečítal som slušný počet kníh a článkov o téme, som pravidelným konzumentom podcastov a blogov o problematike. Productivity junkie to ale nerobí pre to, prečo to robí vačšina ľudí, a to pre zlepšenie vlastných organizačných schopností. Robí to preto lebo ho to baví 🙂 A práve preto som sa rozhodol, že bola by škoda nechať si niektoré poznatky a skúsenosti pre seba, a prostredníctvom tohto blogu sa chcem podeliť o svoje myšlienky o zažitých, prečítaných, vyskúšaných veciach. 

Za svoju misiu považujem snahu o pomoc ľuďom lepšie využiť svoj drahocenný čas. Heslo Tempus fugit reflektuje na túto myšlienku. Už pred pár rokmi som si založil spoločnosť s rovnakým názvom, ktorej ideou bolo poskytnúť svojim klientom možnosť vziať si späť hodiny zo svojho pracovného dňa, keďže spoločnosť ponúkala vybavovanie administratívnych záležitostí v mene klienta. Spoločnosť už síce nefunguje, ale myšlienka ostala rovnaká: aj prostredníctvom tohto blogu by som vám chcel pomôcť lepšie využiť svoj čas.  

Počas svojej kariéry som často zistil, že čo je pre mňa samozrejmé (v organizácii úloh napríklad), pre ostatných to také samozrejmé nemusí byť. Zabudnuté stretnutia, nezodpovedané e-maily, tisícky správ v inboxe boli pre mňa cudzie a videl som že veru štandardom to nie je. A teraz už aj chápem, že sme rôzni, pre niekoho to vôbec nie je jednoduché, aby si dal dokopy vlastný systém (alebo využil jeden z nespočetného množstva systémov vymyslených známymi autormi sveta produktivity) na manažovanie svojho pracovného a súkromného života.  

Blogov s podobnou tematikou je na svete viac ako dosť, hlavne v Spojených štátoch, kde služby súvisiace s produktivitou (coaching, life management, organizačné systémy, atď.) sú základným elementom businessu pre mnohých podnikateľov. Na Slovensku je ale podľa môjho názoru ponuka v tomto smere biedna. Áno, dalo by sa argumentovať, že zahraničné zdroje sú jednoducho prístupné, po anglicky už každý vie, takýto blog nemá žiadne opodstatnenie. Neviem, uvidíme. Ak pomocou svojich článkov pomôžem aspoň niekoľkým lepšie zvládnuť svoj čas, už to malo zmysel.  

Na tomto blogu by som sa chcel venovať témam ako produktivita, time management, plánovanie, organizačné systémy, nástroje, predstavenie kníh alebo noviniek, atď. Niektoré články budú asi hlbšie a obšírnejšie, niektoré zas kratšie, skôr tipy a triky, alebo užitočné rady pri používaní niektorých nástrojov (ako Gmail, Outlook, task management alebo poznámkové softvéry). Väčšina sprostredkovaných znalostí nebude moja vlastná, budem sa ale snažiť, aby som ich dal do inej perspektívy, alebo aspoň obohatiť vlastnými skúsenosti.  

Mojim zámerom je aj to, aby som vytvoril komunitu podobne zmýšľajúcich čitateľov, aby sme obsah mohli tvoriť spoločne. Privítam akékoľvek návrhy, nápady, komentáre, budem sa snažiť, aby obsah tohto blogu bol čo najviac použiteľný pre tých, ktorí to budú čítať. 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *